سلطه یهود بر صنعت مد «اینفلوئنسر‌های نوجوان» چگونه بر کودکان تاثیر روانی می‌گذارند؟ ارتباط بین شنا در استخر با ابتلا به بیماری‌های مقاربتی زنانی که هورمون‌درمانی می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار می‌گیرند زن ایده‌آل بلاگرها؛ زنی که بیشتر مصرف می‌کند! پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان ‌می‌خواهم متفاوت باشم| گفتگو با دختر وزنه بردار مشهدی که پدیده آسیا شد حضرت معصومه‌(س) از شاخص‌های تأثیرگذار بر فرهنگ ما هستند تبلیغات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت محدود است ویژه‌برنامه‌های بهزیستی مشهد ویژه دختران برگزار می‌شود جشن بزرگ دختران مهرانه در مشهد برگزار شد یک جامعه شناس: ۳۰ درصد دختران دبیرستانی مدرسه نمی‌روند| رشد شدید تحصیلات عالیه زنان پس از انقلاب مشارکت آستان قدس رضوی در آموزش زیست عفیفانه به خانواده‌ها حمایت ویژه از صندوق‌های خرد روستایی در دولت سیزدهم جمعیت مهمترین مسئله امنیتی و مولفه اول قدرت نظامی کشور خواهد بود تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد| راه اندازی مراکز همسان گزینی عرض ارادت دختران مشهدی به کریمه اهل‌بیت(ع)+فیلم پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | تکلیف نفقه در دوران عقد چیست؟ بی‌نام‌و‌نشانیم‌ ای‌حضرت پدر! روایتی از زنان مسلمان بااقتدار در تاریخ ایران | درسارای‌ملک‌خانم همسر باذکاوت تیمور یک دخترانه صمیمانه
سرخط خبرها
چند نماینده زن به مجلس دوازدهم راه یافتند؟ | کاهش ۳۵ درصدی نمایندگان زن

چند نماینده زن به مجلس دوازدهم راه یافتند؟ | کاهش ۳۵ درصدی نمایندگان زن

  • کد خبر: ۲۱۵۳۷۴
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه گذشته، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار و نتایج این انتخابات مشخص شد. با این حال برخی از حوزه‌های انتخاباتی به مرحله دوم رای دادن کشیده شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، با پایان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شمارش صندوق‌های شهری و روستایی ۳۱ استان و ۲۰۸ حوزه انتخابیه و ۵۹ هزار شعبه آغاز شد.

بر این اساس، ۲۳۱ نفر در مرحله نخست انتخابات، منتخب مردم شدند و انتخابات ۲۰ حوزه نیز برای تعیین ۲۹ نماینده دیگر به دور دوم کشیده شد. به این ترتیب، تکلیف ۲۶۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در این مرحله مشخص شده است.
در نخستین دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ کاندید زن به مجلس دوازدهم راه یافتند. این نامزد‌ها زهرا خدادادی از حوزه انتخابیه ملکان و لیلان آذربایجان شرقی، مریم عبداللهی از حوزه انتخابیه میانه آذربایجان شرقی، شهین جهانگیری از حوزه انتخابیه ارومیه آذربایجان غربی، زهرا سعیدی مبارکه از حوزه انتخابیه مبارکه استان اصفهان، الهام آزاد از حوزه انتخابیه نایین و خور و بیابانک استان اصفهان، سارا فلاحی از حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی، سیروان، هلیلان و چوار استان ایلام، فاطمه محمدبیگی از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز استان قزوین، فاطمه مقصودی از حوزه انتخابیه بروجرد لرستان، عالیه زمانی کیاسری از حوزه انتخابیه ساری و میان دورود استان مازندران، فاطمه جراره از حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر استان هرمزگان و بهشید برخوردار از اقلیت‌های دینی استان تهران به کرسی مجلس دوازدهم رسیدند.

در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامهشر و پردیس تکلیف ۱۴ نامزد انتخاباتی مشخص شده که نام هیچ یک از نامزد‌های زن دیده نمی‌شود. این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده که در بین ۳۲ نماینده مرحله دوم، اسامی ۷ کاندید زن دیده می‌شود.

در استان خراسان رضوی هیچ نامزد انتخاباتی زن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موفق به کسب آرای کافی نشد و به مجلس بعد راه نیافت.

حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز به دور دوم کشیده شد که نه تنها در بین نامزد‌های انتخاب شده دور اول انتخابات هیچ کاندید زنی انتخاب نشد، بلکه در بین ۴ کاندید راه یافته به دور دوم نیز نامزد زن وجود ندارد.

در ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی، ۷۸ زن موفق به کسب ۱۱۱ کرسی در دوره‌های مختلف شده‌اند. برخی از این نمایندگان در دوره‌های بعدی نیز توانستند به مجلس راه یابند. در مجلس کنونی ۱۷ زن از ۱۳ حوزه انتخابیه حضور دارند.

با وجود ۱۱ کاندید زن راه یافته به دوازدهمین دوره مجلس براساس دور اول انتخابات، شاهد کاهش ۳۵ درصدی نمایندگان زن در مجلس آینده خواهیم بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.